100 sekunder del 3: Mentala hinder för försäljning

Bemötande och kundservice

Vad kan man lära sig på 100 sekunder? Något nytt, hoppas vi!

Varje fredag under fyra veckor delar vi med oss av 100 sekunder kunskap kring ett av de ämnen vi fördjupar oss i under våra olika utbildningar. Vår ambition är att bidra med nya idéer som du kan ta med dig och bygga vidare på.

Veckans 100 sekunder* bjuder vår kommunikationskonsult och försäljningsexpert Kim på. Avsnittet handlar om de mentala hinder vi ibland sätter upp för oss själva som gör att vi säljer mindre än vad vi skulle kunna – och så klart om vad vi kan göra åt det. Trevlig tittning!

*Okej, en bekännelse är på sin plats. Just det här avsnittet blev faktiskt hela 120 (!) sekunder. Kim hade så mycket bra att säga att vi inte hade hjärta att stoppa honom. Håll till godo.

Här hittar du del 1 av serien 100 sekunder, som handlar om tillstånd.

I del 2 av serien pratar vi om relation.

Du kanske också vill läsa mer om…

…hur NetOnNet ökade sin merförsäljning genom att göra precis det Kim pratar om i klippet?

…varför en kundserviceavdelning är en så bra plats för merförsäljning?

Kontakta mig

Maria Backsell, marknadskoordinator/konsult

Relaterade poster