Medarbetare Tele Coaching i Fussen, Tyskland

På gång

Så hanterar vi covid-19

Tele Coaching bevakar löpande utvecklingen och de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten ger. Alla anställda är uppdaterade på vilka riktlinjer som gäller kring sjukdomssymptom.

Precis som många andra organisationer ställer vi vid behov om inplanerade fysiska träffar till digitala alternativ. Oavsett om det gäller kundmöten, utbildningsdagar eller individuella coachingpass så hittar vi tillsammans med er kreativa digitala lösningar.

Vi vet också att många fortfarande arbetar på distans, och att det är en ovan situation för många. Passa därför gärna på att titta in i vår kunskapsbank där du hittar våra bästa tips på ämnet. Vi hoppas att det underlättar arbetet i den (förhoppningsvis) tillfälliga vardagen hemifrån!

Distansutbildning – Kundservice i chatt

Våra vänner på Kundo erbjuder en utbildning för dig som är nyfiken på kundservice i chatt. Utbildningen ges i samarbete med oss på Tele Coaching – just nu dessutom gratis och på distans! Under utbildningen pratar vi om kanalens speciella förutsättningar och ger några av våra favorittips för att ge riktigt bra kundservice i chatt.


När: Tisdag 29 september, 9.00-12.00
Var: På distans, webbaserat.

Läs mer och anmäl dig här.

Öppen webbutbildning – Kommunicera via telefon

I samarbete med Kontakta erbjuder en öppen webbutbildning där vi fördjupar oss i hur vi kommunicerar över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!


När: Onsdag 4 november, 9.00-16.00
Var: På distans via Microsoft Teams.

Läs mer och anmäl dig här.

Öppen webbutbildning – Kommunicera via mejl och chatt

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation, i samarbete med Kontakta. Allt oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande, och kan därför inte förlita oss på färdiga mallar med svar. I denna utbildning lär du dig professionellt kundbemötande i skrift!


När: Torsdag 5 november, 9.00-16.00
Var: På distans via Microsoft Teams.

Läs mer och anmäl dig här.