Kommunikation & bemötande

Varje individ har de resurser som behövs för att kommunicera framgångsrikt

Bemötande – vad handlar det om?

”Resultatet av din kommunikation är den respons du får” är ett uttryck vi ofta använder.

Vad uttrycket förmedlar är att kommunikation och bemötande är ett samspel mellan två parter. Hur det jag säger tas emot av mottagaren är inte alltid detsamma som hur jag trodde att mottagaren skulle ta emot det.

Det är med andra ord viktigt att du som avsändare utvecklar din förmåga att uttrycka dig tydligt, för att öka chansen att budskapet tas emot precis som du vill. Som man brukar säga – som du frågar får du svar!

Oavsett om din kommunikation är skriftlig eller muntlig, intern eller extern, är den ditt viktigaste verktyg. Det är ditt varumärke och ditt ansikte utåt. Det är kommunikationen som skapar er interna kultur och bemöter era kunder.

Det är detaljerna i kommunikationen som är skillnaden som är skillnaden, ditt  A och O för hur du lyckas att nå fram.

Våra utbildningar

Undersökningar säger att...

37%

erbjuder kundservice via chatt

42%

erbjuder kundservice via personligt möte

 

51%

erbjuder kundservice på sociala medier

67%

byter leverantör efter dåligt bemötande

 

Senaste ur kunskapsbanken

Se alla