Personligt möte

Är din verklighet samma som min?

Hur fungerar det?

Är du projektledare, utbildare, säljare eller i en annan roll som innebär att du pratar inför andra eller leder möten? Grattis! Då har du personliga möten troligen varje dag.

Kanske har du en verksamhet som innebär att möta kunder över disk, i en reception, kundmottagning eller vid en supportavdelning? Ja, då är det personliga mötet i centrum och du behöver vara en riktig fena på att kunna hantera flera händelser samtidigt.

Det personliga mötet kan även ske mellan handläggare och sökande, mellan läkare och patient, eller mellan två samarbetspartners – i arbetslivet finns många olika typer av personliga möten.

Vad innebär ett personligt möte?

Har du varit med om situationer där det var svårt att nå fram? Där vi testar allt men ändå får känslan av att vi misslyckas? Vi känner nog alla igen tillfället, så vad är det som skapar första intrycket egentligen? Med kommunikationsteknik och retorikens hjälp kan du få handfasta tips om hur du agerar i det personliga mötet med ökad framgång och resultat.

Våra världsbilder påverkar oss, våra fördomar och vårt allmänna tillstånd likaså. Här är det såklart extra viktigt att vi har en hög medvetenhet när vi kommunicerar med andra människor, oavsett om det sker i en reception, på ett möte eller i en butik. När du jobbar med personliga möten har du många verktyg att nyttja för att nå fram, antingen för att du ska vara mer effektivt, mer kvalitativ eller för att du ska informera eller inspirera. Du kan genom ditt kroppsspråk, din röst och ditt ordval skapa fina förutsättningar för att upplevas så som du och din organisation vill upplevas.

Försäljning och mötesteknik är två ämnen som vi enkelt kan fördjupa oss inom kopplat till det personliga mötet – hur effektiv och saklig är du när du leder eller deltar på ett möte? Håller du dig till agendan? Hur når du fram? Vad ska du göra för att skapa förtroende? Vad är skillnaden mellan övertyga och övertala? Hur genomför jag en presentation egentligen? Hur rör vi oss i rummet? Vilka frågor ställer jag och hur använder jag kroppsspråket för att förstärka det jag vill förmedla? Vad ska jag tänka på?

Kommunikation och retorikvetenskap går hand i hand, vi drar nytta av den antika retorikvetenskapen, tillsammans med nya färska studier kopplat till dagens samhälle och hur vi kommunicerar idag. Vi fördjupar oss bland annat i kroppsspråk, struktur, ordval, frågeteknik och sätter  upp ”do and dont´s” för era personliga möten.

Vår metod

Anpassa

Vi kartlägger och analyserar er verksamhet utifrån nuläge kopplat till önskat läge – målet.

Syftet är att prioritera, anpassa och rekommendera rätt innehåll i samarbetet.

Utbilda

Skapa en gemensam teoretisk plattform för kommunikationen och bemötandet.

Vi ger den teoretiska kunskapen och de kommunikativa verktygen som behövs för att kunna ge en god kundupplevelse.

Coacha

Vi är alla olika och behöver olika typer av träning.

Vi coachar och tränar individuellt för att skapa en tydlig och anpassad förankring mellan den teoretiska kunskapen och den praktiska färdigheten.

Mäta

Tror du eller vet du hur ni kommunicerar med era kunder?

Genom mätning av hur du som individ och som grupp agerar, kan vi hjälpa dig att få koll på vad det är som skapar era resultat – egentligen.

Senaste ur kunskapsbanken

Se alla